Опубліковувач

Dotacja dla mikro i małych przedsiębiorstw - Sklepiki szkolne (15zze4a)


Uwaga! 30 września 2021 r. zakończony został nabór wniosków w ramach tej formy wsparcia.

Uwaga! Usługa realizowana jest wyłącznie przez Powiatowe Urzędy Pracy.

Kto może otrzymać dotację z Funduszu Pracy?

Dotację mogą otrzymać przedsiębiorcy, którzy spełniają łącznie następujące warunki:
  • posiadają status mikroprzedsiębiorcy albo małego przedsiębiorcy zgodnie z definicjami zawartymi odpowiednio w art. 7 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców,
  • na dzień 30 września 2020 r. prowadzili działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży środków spożywczych, papierniczych i piśmienniczych na rzecz uczniów, słuchaczy lub wychowanków na terenie jednostek systemu oświaty, zgodnie z art. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, oznaczoną według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007, jako rodzaj przeważającej działalności kodem 47.11.Z (Sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach z przewagą żywności, napojów i wyrobów tytoniowych), albo kodem 47.19.Z (Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach),
  • działalność gospodarcza nie była zawieszona na dzień 30 września 2020 r.,
  • przychód z działalności gospodarczej był niższy co najmniej o 40% odpowiednio w listopadzie 2020 r., grudniu 2020 r., styczniu 2021 r., lutym 2021 r. albo w marcu 2021 r. w stosunku do przychodu uzyskanego we wrześniu 2019 r. lub we wrześniu 2020 r.,
  • nie przekroczyli maksymalnej pięciokrotnej liczby uzyskanych dotacji.

Kto udziela dotacji i na jakich zasadach?

Starosta (tj. starosta powiatu lub prezydent miasta na prawach powiatu, sprawujący zwierzchnictwo nad powiatowym urzędem pracy lub dyrektor odpowiedniego urzędu pracy działający z upoważnienia starosty lub prezydenta miasta) może, na podstawie umowy, udzielić ze środków Funduszu Pracy dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej uprawnionemu przedsiębiorcy.
Starosta dochodzi roszczeń z tytułu niezwróconych i nienależnie udzielonych dotacji.
 
Dotacja udzielana jest na podstawie art. 15zze4a ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem
i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 1842, z późn. zm.), z uwzględnieniem przepisów art. 15zze4 tej ustawy.

Jaka jest maksymalna kwota dotacji?

Dotacja jest udzielana ze środków Funduszu Pracy w wysokości do 5 tys. zł.

Czy dotację można otrzymać kilkukrotnie?

Dotację można otrzymać kilkukrotnie, w zależności od liczby miesięcy, w których nastąpił spadek przychodów, jednak nie więcej niż pięciokrotnie.

Czy dotacja jest bezzwrotna?

Dotacja jest bezzwrotna pod warunkiem, że przedsiębiorca będzie wykonywał działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji.

W jakich sytuacjach przedsiębiorca musi zwrócić dotację?

Przedsiębiorca musi zwrócić dotację, gdy:
  • nie wykonywał działalności gospodarczej przez 3 miesiące od dnia otrzymania dotacji,
  • wydatkował dotację niezgodnie z przeznaczeniem,
  • złożył niezgodne ze stanem faktycznym przynajmniej jedno z oświadczeń zawartych we wniosku o udzielenie dotacji,
  • nie spełniał warunków do udzielania dotacji,
  • nie poddał się kontroli dotyczącej wydatkowania dotacji zgodnie z przeznaczeniem lub właściwego dokumentowania dotacji.

Czy można łączyć dotację z innymi formami wsparcia z Tarczy Antykryzysowej?

Dotację dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców prowadzących sklepiki szkolne można łączyć z innymi formami wsparcia ze środków publicznych. O dotację może więc ubiegać się podmiot, który uzyskał m.in. pożyczkę na podstawie art. 15zzd ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych. Należy tylko pamiętać o tym, że nie można przeznaczyć dwóch lub więcej rodzajów dofinansowania ze środków publicznych na pokrycie tych samych kosztów.

Czy są konsekwencje za złożenie fałszywego oświadczenia we wniosku o udzielenie dotacji?

We wniosku o przyznanie dotacji przedsiębiorca zobowiązany jest złożyć, pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń, następujące oświadczenia:
  1. o posiadaniu statusu mikroprzedsiębiorcy albo małego przedsiębiorcy;
  2. o prowadzeniu na dzień 30 września 2020 r. działalności gospodarczej oznaczonej według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007, jako rodzaj przeważającej działalności, jednym z kodów PKD wskazanych w art. 15zze4a ust. 1 ustawy, czyli kodem 47.11.Z albo 47.19.Z.
  3. potwierdzające, że przychód z działalności gospodarczej był niższy co najmniej o 40% odpowiednio w listopadzie 2020 r., grudniu 2020 r., styczniu 2021r., lutym 2021r. albo w marcu 2021 r. w stosunku do przychodu uzyskanego we wrześniu 2019 r. lub we wrześniu 2020 r.
  4. o posiadaniu pisemnego zaświadczenia wystawionego przez dyrektora jednostki systemu oświaty o tym, że był związany przez okres co najmniej 14 dni w miesiącu, w którym wystąpił spadek przychodów, o którym mowa w ust. 3 ustawy, umową najmu powierzchni przeznaczonej do prowadzenia działalności gospodarczej, o której mowa w art. 15zze4a ust. 1 ustawy;
  5. o nie zawieszeniu wykonywania działalności gospodarczej na okres obejmujący dzień 30 września 2020 r.;
We wniosku przedsiębiorca składa następujące oświadczenie: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.

Czy wsparcie – dotacja z Funduszu Pracy dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców – stanowi pomoc publiczną?

Wsparcie polegające na udzieleniu dotacji z Funduszu Pracy dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców nie stanowi pomocy publicznej, ani pomocy de minimis.

Załączniki


Informacje o publikacji dokumentu

Informacje szczegółowe urzędu

Ogłoszenie Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Czarnkowie o naborze z dniem 23 lipca 2021 roku wniosków na dotację dla mikro i małych przedsiębiorców prowadzących sklepiki szkolne

Tarcza Anktykryzysowa - logo






Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Czarnkowie ogłasza nabór wniosków na dotację dla mikro i małych przedsiębiorców  prowadzących sklepiki szkolne

W związku z wejściem w życie w dn. 23.07.2021 r. przepisów  art. 15zze4a ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1842, z późn. zm.), mikro i małe przedsiębiorstwa prowadzące sklepiki szkolne mogą ubiegać się o dotację w kwocie do 5 tysięcy złotych na pokrycie bieżących kosztów działalności od 23.07.2021r. - do 30.09.2021r.
 

Dotację będą mogli otrzymać przedsiębiorcy – mikro i mali,:

  • którzy na dzień 30 września 2020 r. prowadzili działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży środków spożywczych, papierniczych i piśmienniczych na rzecz uczniów, słuchaczy lub wychowanków na terenie jednostek systemu oświaty, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r.  – Prawo oświatowe, oznaczoną według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007, jako rodzaj przeważającej działalności, w jednym z dwóch kodów:
     
  • 47.11 Z Sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach z przewagą żywności, napojów i wyrobów tytoniowych, albo
  • 47.19 Z Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach,
     
  • których przychód z działalności w rozumieniu przepisów podatkowych był niższy co najmniej o 40% w  miesiącu wskazanym we wniosku w stosunku do przychodu uzyskanego we wrześniu 2019r. lub we wrześniu 2020r. We wniosku przedsiębiorca może wskazać jeden z następujących miesięcy, w którym nastąpił spadek przychodów: listopad 2020r., grudzień 2020r.,styczeń 2021r., luty 2021r. albo marzec 2021r. Jeśli przedsiębiorca wskazał określony miesiąc w złożonym wcześniej wniosku, nie może wskazać tego samego miesiąca w kolejnym wniosku. Natomiast miesiąc, do którego przedsiębiorca porównuje spadek przychodów (wrzesień 2019r. lub wrzesień 2020r.) może być wskazany w więcej niż jednym wniosku. Zatem przedsiębiorca może złożyć maksymalnie 5 wniosków o dotację w wybranym przez siebie terminie, ale nie później niż do 30 września 2021r. ( np. może złożyć wszystkie wnioski w jednym dniu).
     
  • którzy na podstawie ustawy z dnia 6 marca 2018r. – Prawo przedsiębiorców nie mieli zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej na okres obejmujący dzień 30 września 2020r.
Zgodnie z art. 15zze4a ustawy oceny spełnienia warunku w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej oznaczonej według PKD 2007 dokonuje się na podstawie danych zawartych w rejestrze REGON w brzmieniu na dzień 30 września 2020r. To oznacza, że zmiany przeważającego kodu PKD po tej dacie (nawet jeśli zmiana PKD obejmie dzień 30 września 2020r.) nie będą uwzględniane.
 

Kto udziela dotacji i na jakich zasadach?
 

Starosta (tj. starosta powiatu lub prezydent miasta na prawach powiatu, sprawujący zwierzchnictwo nad powiatowym urzędem pracy lub dyrektor odpowiedniego urzędu pracy działający z upoważnienia starosty lub prezydenta miasta) może, na podstawie umowy, udzielić ze środków Funduszu Pracy dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej uprawnionemu przedsiębiorcy. Starosta dochodzi roszczeń z tytułu niezwróconych i nienależnie udzielonych dotacji.
Dotacja udzielana jest na podstawie art. 15zze4a ustawy z dnia 2 marca 2020r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywoływanych nimi sytuacjami kryzysowych (Dz. U. poz. 1842, z późn. zm.).
 

Jaka jest maksymalna kwota dotacji?
 

Dotacja jest udzielana ze środków Funduszu Pracy w wysokości do 5 tys. zł. i w zależności od liczby miesięcy, w których nastąpił spadek przychodów, jednak nie więcej niż pięciokrotnie. 
 

Czy dotacja jest bezzwrotna?
 

Dotacja jest bezzwrotna pod warunkiem, że przedsiębiorca będzie wykonywał działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji.
 

W jakich sytuacjach przedsiębiorca musi zwrócić dotację?
 

Przedsiębiorca musi zwrócić dotację, gdy:

  • nie wykonywał działalności gospodarczej przez 3 miesiące od dnia otrzymania dotacji,
  • wydatkował dotację niezgodnie z przeznaczeniem,
  • złożył niezgodne ze stanem faktycznym przynajmniej jedno z oświadczeń zawartych we wniosku o udzielenie dotacji,
  • nie spełniał warunków do udzielania dotacji,
  • nie poddał się kontroli dotyczącej wydatkowania dotacji zgodnie z przeznaczeniem lub właściwego dokumentowania dotacji.

Czy można łączyć dotację z innymi formami wsparcia z Tarczy Antykryzysowej?

  • Dotację dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców można łączyć z innymi formami wsparcia ze środków publicznych. O dotację może więc ubiegać się podmiot, który uzyskał m.in. pożyczkę na podstawie art. 15zzd ustawy. Należy tylko pamiętać o tym, że nie można przeznaczyć dwóch lub więcej rodzajów dofinansowania ze środków publicznych na pokrycie tych samych kosztów.
  • O dotację mogą ubiegać się także ci mikroprzedsiębiorcy, którzy nie zatrudniają i nigdy nie zatrudniali pracowników.

Czy są konsekwencje za złożenie fałszywego oświadczenia we wniosku o udzielenie dotacji?
 

We wniosku o przyznanie dotacji przedsiębiorca zobowiązany jest złożyć, pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń, następujące oświadczenia:
  • o posiadaniu statusu mikroprzedsiębiorcy albo małego przedsiębiorcy;
  • o prowadzeniu na dzień 30 września 2020 r. działalności gospodarczej oznaczonej według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007, jako przeważający rodzaj działalności, jednym z dwóch kodów PKD, o którym mowa w art. 15 zze4a  ustawy tj. 47.11Z albo 47.19 Z;
  • potwierdzające, że przychód z działalności w rozumieniu przepisów podatkowych uzyskany w miesiącu wskazanym we wniosku (czyli w listopadzie 2020r. albo w grudniu 2020r. albo w styczniu 2021r. albo w lutym 2021r. albo w marcu 2021r. )był niższy co najmniej o 40% w stosunku do przychodu uzyskanego we wrześniu 2019r. lub wrześniu 2020r.;
  • o niezawieszeniu wykonywania działalności gospodarczej na okres obejmujący dzień 30 września 2020r.
  • o posiadaniu pisemnego zaświadczenia wystawionego przez dyrektora jednostki oświaty o tym, że był związany przez okres co najmniej 14 dni w miesiącu, w którym wystąpił spadek przychodów umową najmu powierzchni przeznaczonej do prowadzenia działalności gospodarczej, o której mowa w art. 15 zze4a  ust. 1 ustawy.

We wniosku przedsiębiorca składa następujące oświadczenie: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.

Czy wsparcie – dotacja z Funduszu Pracy dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców - stanowi pomoc publiczną?
 

Dotacja wypłacana na podstawie art. 15zze4a ustawy nie stanowi pomocy publicznej, ani pomocy de minimis.

Gdzie należy złożyć wniosek o dotację dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców z Funduszu Pracy?
 

Wniosek o udzielenie dotacji można składać wyłącznie w formie elektronicznej:

  • poprzez platformę praca.gov.pl,  do Powiatowego Urzędu Pracy w Czarnkowie, pod warunkiem, że jest on właściwym terytorialnie ze względu na siedzibę mikro przedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy,
  •  do dnia 30 września 2021 r. po ogłoszeniu naboru przez Dyrektora PUP oraz uruchomieniu przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii użyteczności w postaci elektronicznego formularza wniosków,
  • po opatrzeniu ich kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym.

Wnioski złożone w wersji papierowej nie będą rozpatrywane!!!
 

Zasady udzielania dotacji dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców prowadzących sklepiki szkolne

Składanie wniosku elektronicznie - PSZ-DBKDS

W sprawie tarczy antykryzysowej można się kontaktować pod nr tel.:


- PUP Czarnków - 67 255-37-16, Krystyna Wawrzyniak: 510 279 907
- Filia w Trzciance – 67 216-36-49, Marzena Jackowska: 519 452 956
- Filia w Wieleniu – 67 256-14-09, Dariusz Jackowski: 519 452 817

Logo profilu zaufanego
Jak założyć profil zaufany?

Załączniki

Wzór pełnomocnictwa
Wzór pełnomocnictwa.docx 12 KB
Wzór pełnomocnictwa PDF
Wzór pełnomocnictwa PDF.pdf 49 KB

Menu Display