Nazwa:
|
Technik organizacji turystyki
|
Kod:
|
422104
|
Synteza:
|
Przygotowuje, organizuje i obsługuje krajowe i zagraniczne imprezy i usługi turystyczne w biurach podróży i agencjach turystycznych; prowadzi informację turystyczną, projektuje i zamawia imprezy; planuje trasy podróży i dokonuje rezerwacji w hotelach oraz dodatkowe usługi dla klientów; planuje, kalkuluje koszty usług turystycznych; sprzedaje i rozlicza usługi oraz imprezy turystyczne.
|
Zadania zawodowe:
|
- przygotowywanie ofert imprez i usług turystycznych;
- prowadzenie informacji turystycznej dla potencjalnych klientów usług turystycznych;
- analizowanie rynku turystycznego i system obsługi klientów;
- koordynowanie i nadzorowanie realizacji obsługi turystycznej;
- zawieranie umów z kontrahentami usług turystycznych;
- negocjowanie zasad finansowych, terminów potwierdzeń i warunków rezygnacji z imprezy turystyczne;
- zamawianie usług programowych i fakultatywnych;
- prowadzenie sprzedaży i rozliczanie usług i imprez turystycznych;
- rozliczanie świadczonych usług z kontrahentami i pilotami;
- ustalanie finansowych i handlowych efektów imprez turystycznych;
- prowadzenie kartotek klientów i kontrahentów;
- rozpatrywanie skarg i wniosków klientów, kontrahentów i publikatorów oraz dążenie do usunięcia ich przyczyn;
- badanie oraz kreowanie podaży usług turystycznych dla klientów krajowych i zagranicznych, współpracując z innymi uczestnikami rynku;
- posługiwanie się językiem angielskim oraz korzystanie ze specjalistycznych programów komputerowych stosowanych do obsługi ruchu turystycznego;
- uczestniczenie w konferencjach, targach, giełdach, sympozjach oraz imprezach turystycznych, obserwowanie sytuacji na rynku turystycznym;
- rozwijanie własnych kompetencji zawodowych oraz aktualizacja wiedzy z zakresu nowych sposobów organizacji turystyki;
- przestrzeganie zasad etyki zawodowej, ergonomii, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz stosowanie przepisów prawa dotyczących ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska.
|
Dodatkowe zadania zawodowe:
|
- opracowywanie materiałów promocyjnych, informatorów i katalogów usług turystycznych;
- prowadzenie akcji promocyjno-reklamowych usług turystycznych.
|