Zadania zawodowe:
|
- ustalanie regulaminu organizacyjnego hospicjum i wydawanie zarządzeń regulujących pracę hospicjum;
- określanie zadań hospicjum, kierowanie ich realizacją oraz sprawowanie nadzoru nad działalnością hospicjum;
- określanie organizacji wewnętrznej komórek organizacyjnych hospicjum;
- opracowywanie i realizowanie planów inwestycyjnych oraz planów finansowo-rzeczowych hospicjum;
- ustalanie i realizowanie zasad polityki kadrowej, w tym: zatrudnianie, zwalnianie, motywowanie i kontrolowanie efektów pracy pracowników hospicjum;
- zapewnianie warunków do rozwoju zawodowego pracowników hospicjum, w tym kierowanie personelu medycznego na specjalistyczne szkolenia;
- zawieranie umów ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej wobec pacjentów hospicjum;
- zapewnienie przestrzegania praw pacjenta na terenie hospicjum;
- nawiązywanie współpracy z organem założycielskim, organami jednostek samorządu terytorialnego, organami administracji rządowej i organizacjami pozarządowymi w zakresie realizacji zadań statutowych hospicjum;
- zawieranie umowy z instytucjami finansującymi świadczenia medyczne i innymi podmiotami o udzielanie świadczeń zdrowotnych przez hospicjum;
- reprezentowanie hospicjum wobec instytucji i podmiotów zewnętrznych;
- nawiązywanie współpracy ze szpitalami, rodzinami, opiekunami chorych, itp.;
- przygotowywanie raportów z działalności hospicjum na potrzeby organu prowadzącego, właścicieli i zewnętrznych odbiorców;
- zapewnienie podległemu zespołowi bezpiecznego środowiska pracy, dbanie o przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, stosowanie przepisów prawa dotyczących ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska.
|